19.05.2008

RAGGABALDER - DRUNK TILL WE STAGGERING




Nok en MASSIVE mixtape fra Joddski og Jan Skiiskii i Raggabalder Riddim Rebels - hele Reggae Norges Haile Sellassies.

Etter å ha pådratt meg alt for høy promille i forhold til hva som er sunt for en skrott av mitt kaliber på Raggabalder, 16. mai på Rock Cafè i Bodø, våknet jeg av all overaskelse opp med den splitter nye mixtapen i lomma. Den ble spilt på vorspiel hele 17. mai og på rehab på søndag. Den fulgte så med meg i jobbilen på mandag, hvor jeg nå fikk tid til å skrive litt om den (badman nah work).


Den er rett og slett genial. Selv om den er bare på ett spor, med nesten 60 låter, føler jeg ikke at jeg vil skippe videre, som ofte er en case. Spekket med gooo'låter fra Burro Banton, Vybz Kartel, Beenie Man, Assassin, Capleton, Morgan Heritage osv, er den nydelig sammensatt og humøret stiger gradvis i 70 minutter. Det begynner rolig med Serani - Be Free og Mavado - Don't Worry, og pumpes videre i massive-dancehall-sylta-Joddski-bloodclat-"badman går ikke i rosa"-stil.

Til dere som ikke fikk kjøpt den, kan dåkker prøv å stikk innom sidene til Raggabalder for smisking; raggabalder blogspot eller raggabalder.org eller prøve å få tak i den på en av de neste stedene de skal spille.

Så vil jeg oppfordre alle som har hørt den til å gi Joddski og Jan Skiiskii en gooood klem neste gang dere møter på de. Det setter de sikkert pris på...

...

haha - FESKOS STYLEEE

Ingen kommentarer: